وبلاگ بانوان

وبلاگ بانوان

وبلاگ عکس مذهبی هنری وبازیگران وآموزشی
وبلاگ بانوان

وبلاگ بانوان

وبلاگ عکس مذهبی هنری وبازیگران وآموزشی

آشپزی باتکنولوزی جدیدومدرن


املت لقمه میکری با ساندویچ میکر
شنبه, 14 مرداد 1391 ساعت 18:05

omlete_makery6

دستور اختصاصی سفره خونه

مواد لازم :

یک ورق ژامبون خرد شده ریز

دو ق مرباخوری آرد

نمک و فلفل و پودر فلفل و زردچوبه و ادویه دلخواه

پودر سیر کمی

آویشن کمی

دو عدد تخم مرغ

omlete_makery1

یک عدد هویج رنده ریز

جعفری خرد شده دو ق غ

یک ق غ روغن مایع برای داخل مایه املت

در صورت تمایل یک ق مرباخوری زعفران دم کرده

طرز تهیه :

همه مواد را باهم مخلوط کرده و

omlete_makery2

سپس دستگاه ساندویچ میکر را به برق بزنید تا گرم شود وقتی چراغ مخصوص خاموش شد با برش آشپزی کمی روغن به کف سینی های ساندویچ ساز بمالید سپس از مایه املت با ق به ارامی داخل هر قسمت بریزید . مراقب باشید به اطراف ریخته نشودکه لقمه های املت بهم نچسبد .

omlete_makery3

 

این مقدار مایه کاملا 4 خانه شبکه دستگاه رو پر کرد . مدتی حدود 8 دقیقه طول میکشد . شاید کمی کمتر یا بیشتر که املت شما آماده شود .

omlete_makery4

برای اینکه از رنگش مطمئن شوید میتواندی یکبار درب آنرا باز کرده و نگاه کنید اگر لازم بود دوباره کمی اجازه دهید سرخ شود . حرارت دستگاه بالاست و سریعات پخته و سرخ میشود و اگر غافل شوید میسوزد .

کباب تابه ای چوبی در تابه دوقلو
پنجشنبه, 28 اردیبهشت 1391 ساعت 17:34

shami1

گوشت چرخ شده خودش چربی داره.قارچ و گوجه هم آب داره.با شعله کم وآب قارچ و گوجه،اول گوشت میپزه و بعد تو چربی خودش سرخ میشه.با سماق و پیاز بزن و حالشو ببر.میتونیم به جای سیخ به گوشت فرم بدیم و  کف تابه بذاریم یا گوشت رو کف تابه پهن کنیم .نکته ی کلیدی اینه که شعله ی گاز روی کمترین حد باشه . اگه حرارت زیاد باشه قبل از پختن میچسبه و میسوزه . ویژگی طراحی این ماهیتابه اینکه حرارت را یکنواخت تر از ماهیتابه ی معمولی پخش می کنه . باید بگذارین گوشت با حرارت ملایم بپزه . چون این ماهیتابه دو طرفه است ، بعد از اینکه کاملا پخت و ظرف زو بر گردوندین ،معمولا یک طرف کامل سرخ شده برای اینکه طرف دیگر هم سرخ بشه . می تونین در آخر کار شعله رو کمی زیاد کنین (البته باید زود برش داری تا نسوزه) . دستور از سارا